חיפוש דיור מוגן >>

חפשו דיור מוגן לכם או ליקיריכם

כל מה שרצית לדעת על דיור מוגן

הגיל השלישי עלול להישמע כמו דבר מפחיד ומאיים, אך ישנה גם דרך אחרת לראות זאת , גיל זה יכול לסמל את התחלתו של פרק חדש בחיים, ואיזו דרך יותר טובה מאשר לחיות באיכות חיים גבוהה בדיור מוגן.
היוצאים לפנסיה (נשים 62 וגברים 67) אשר עבדו ועמלו כל חייהם, יכולים כעת לנצל את גיל הפרישה, ברווחה ודאגה לצורכיהם האישיים, הנאה וצבירת חוויות.
לא פלא אם כך, שהדיורים המוגנים צברו בשנים האחרונות תאוצה והפכו לנושא מבוקש.
קיימים בתי דיור מוגן ברחבי הארץ, דיור מוגן בחיפה, דיור מוגן בשרון, דיור מוגן במרכז, דיור מוגן בירושלים, בשפלה, ואף דיור מוגן בבאר שבע.

הדיור המוגן מספק עבור דיריו בראש ובראשונה חברה. זהו המרכיב החשוב ביותר.
ידוע כיום, כי אחד הגורמים הכי שכיחים להאצת תהליך הזקנה הינו הבדידות.
בני הגיל השלישי שאיבדו את יקירם, או שילדיהם עסוקים במשפחתם הגרעינית, חשים לעיתים כמי שנשכחו מאחור, בודדים. דיור המוגן בהחלט עוזר לפתור את בעיית הבדידות,
וזו הסיבה שלעיתים הילדים מעודדים את הוריהם לבצע את המעבר לדיור המוגן.

בדיור המוגן נהנים בני גיל הזהב מפעילות מסביב לשעון, הפעילויות כוללות הצגות והרצאות מרתקות, חוגי יצירה ומלאכת יד, שיעורי ספורט מגוונים ואף שיעורי מחשב.
ישנם דיורים מוגנים שמספקים טיפולי יופי, מספרה, פדיקור ומניקור.
הדיירים נהנים מלו"ז צפוף, שלא משאיר אותם לרגע אחד משעוממים.

קונספט הדיור המוגן מקובל כבר שנים רבות בארה"ב, שם כפרי גמלאים הם דבר מאוד נפוץ,
הדבר יכול להיות קשור לעובדה כי בישראל עדין ישנם אנשים אשר רואים בדיור מוגן כבית אבות לאנשים קשישים וחולים, תפיסה שהיא כמובן שגויה לגמרי כיוון שדיור מוגן מיועד לאנשים עצמאיים.
בחלק מבתי הדיור המוגן ניתן לומר כי הדיירים זוכים לרמת חיים שלא הייתה מביישת מלון 5 כוכבים.

הדיור המוגן מספק לדייריו את האפשרות לשמור על אורח חיים עצמאי, בעוד ישנה מעטפת של הגנה 24/7. לרוב, הדירות מאובזרת בלחצני מצוקה, וכל בוקר בודקים באופן אישי שהדיירים התעוררו.
ישנם שירותי רופא, אחות, ובחלק מהדיורים המוגנים יש אפילו בית מרחקת פעיל.
הדיור המוגן בעצם מאפשר לדיירים לשמור על אורח החיים הקבוע שלהם, בעוד הוא מספק גם השגחה ושמירה, דבר אשר מאפשר לילדיהם להיות רגועים בידיעה שיש מי ששומר על יקיריהם.
כמובן שבהמשך הדרך, במידה ותפקוד הדייר יורד, ניתן להכניס לדירה מטפל.

בדיור המוגן נהוגים שלושה מסלולי תשלום עיקריים:
הנפוץ ביותר הוא מסלול הפיקדון- במסלול זה הדייר מפקיד בכניסה לדיור המוגן סכום כסף אשר נשחק כל שנה (בדרך כלל בין 2-3% לתקופה של 10-12 שנים) ובנוסף משלמים דמי אחזקה חודשיים הכוללים את העלויות החודשיות של הדירה (חשמל, מים, ארנונה, ניקיון) ואת התרבות, החוגים, הבריכה, חדר הכושר וכל הפעילויות מהן נהנה הדייר.

מסלול שני הוא דמי כניסה- בכניסה לדיור המוגן הדייר משלם דמי כניסה (בדרך כלל כמחצית מהפיקדון) סכום זה הוא תשלום חד פעמי עם שחיקה מלאה, ובנוסף דמי אחזקה חודשיים.

מסלול שלישי ופחות נפוץ הוא תשלום חודשי בלבד- הדייר משלם כל חודש בחודשו.
התשלום יכול להתחיל מ5,000 ש"ח בחודש, ויכול להגיע לסכומים מאוד גבוהים של 20,000 ש"ח בחודש. ישנם דיורים מוגנים שלא מאפשרים אופציה זו בכלל.

כמובן שהתשלום משתנה בהתאם לדיור מוגן והשירותים השונים הנתינים בו, לפי גודל הדירה, מיקום הדירה וכו'. כיום כל דיור מוגן מתאים לדיריו מסלול מתאים, וכמעט כל אדם יכול למצוא דיור מוגן שיתאים ליכולותיו הכלכליות מתוך מגוון הדיורים המוגנים ברחבי הארץ.

    ייעוץ חינם
    למציאת דיור מוגן

    נציגי מרכז המידע הארצי עומדים לרשותכם

    077-9033936

    מלאו את פרטיכם ונציגינו ייצרו עמכם קשר בהקדם האפשרי









    הרשמה מאובטחת פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר דילוג לתוכן