חיפוש דיור מוגן >>

חפשו דיור מוגן לכם או ליקיריכם

מהם השיקולים במעבר לדיור מוגן?

שאלה: הורי רוצים לעבור להתגורר בדיור מוגן. הם גרים במושב בשרון. אלו שיקולים עלי לקחת בחשבון בעת חיפוש מקום?

תשובה:

מעבר לדיור מוגן אכן מחייב מערכת שיקולים שיש לקחת בחשבון באופן כללי בעת מעבר וכמובן יש לחשוב גם על הטווח הארוך. ראשית יש לבדוק מהו התקציב שעומד לרשות הוריך בעת מעבר לדיור מוגן. הטווחים די גדולים ובהתאם הדירה אליה יעברו. כמו כן יש לבדוק איזה מסלול יתאים להם, כאשר היום יש מספר מסלולים בהם מסלול הפיקדון, מסלול דמי כניסה או מסלול דמי שכירות מלאה. לכל מסלול יש יתרונות וחסרונות. כדאי לבדוק היטב את ההסכם שמציע בית הדיור המוגן ואופן התשלום.  עם בחירת טווחי התקציב כדאי לקחת בחשבון את השיקולים הבאים:

  • כדאי שהדיור המוגן יהיה קרוב למקום המגורים של ילדי המשפחה ואם אפשר קרוב גם  לסביבה של הוריך. כך שאם הוריך זקוקים לך, תוכל להגיע אליהם בקלות  ואם הוא בסביבתם המוכרת המעבר יהיה קל יותר.
  • כיום הוריך בריאים ועצמאיים עם זאת  כדאי לבדוק  שבית הדיור המוגן מציע פתרון טיפולי גם כאשר המצב הבריאותי מתדרדר במהלך המגורים. כמובן שקיים "חוק  סיעוד" של המוסד לביטוח לאומי שיכול לאפשר להוריך לקבל טיפול, עם זאת חשוב לבדוק שהנהלת הבית מספקת טיפול רפואי שוטף במצבים הדורשים זאת וכמובן יש לוודא כי במקום יש מחלקה סיעודית כדי שאם אחד מהוריך יאלץ לעבור למחלקה סיעודית, יוכל בן זוגו או בת זוגתו לבקרו.
  • כדאי לקחת בחשבון שהמקום נגיש וכי יש  תחבורה ציבורית נוחה למקום שבחרתם.
  • כדאי מאד לבצע סיור משותף עם הוריך ולבדוק  האם יחידות המגורים בו מרווחות ונעימות והאם רמת הניקיון טובה ומספקת עבור הוריך. כדאי לשים לב לאווירה במקום, כדאי לשוחח עם  הדיירים והצוות ,כדאי לבדוק  מהן פעילויות הפנאי והתעסוקה שמוצעות לדיירים, אפילו כדאי לבקש להצטרף לאחת הפעילויות לבדוק  האם התחושה נעימה, האם יש תקשורת זורמת עם הצוות והדיירים בבית.
  • כדאי לבדוק את  תפריט הארוחות. האם הוא עשיר ומזין ומה מחיר הארוחות.

    ייעוץ חינם
    למציאת דיור מוגן

    נציגי מרכז המידע הארצי עומדים לרשותכם

    077-9033936

    מלאו את פרטיכם ונציגינו ייצרו עמכם קשר בהקדם האפשרי









    הרשמה מאובטחת פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר דילוג לתוכן